top of page
FELIRAT.png
Kerékpár-felújítandó szakaszok tervei
Kerékpár - A 11. számú főút csatlakozási pontjainak dokumentációja
9.png
12.png
A világító burkolat dokumentációja
Kerékpár - vízbázisvédelmi vizsgálat
Tandem kerékpár - pályázat
Kerékpár - Kp.forgalmi hálózati terv
GPS térkép - Térképek
Kamera - Galéri
kerekparut22.jpg
kerekparut23.jpg

Leányfalu Duna-parti kerékpárútjának felújítása
2021-2023                                                                                                                                 Pályázat részletei



Egyre népesebbé váló településünkön a 11-es főútvonal túlterheltsége miatt mind többen választják a kerékpáros közlekedést a munkába és iskolába járásra. A kerékpár környezetbarát közlekedési eszköz, a kerékpáros közlekedés csökkenti a környezeti terhelést, helytakarékos, csendes, olcsó, biztonságos és mindenki számára elérhető. A több kerékpáros kevesebb autót jelent, így eredményezve élhetőbb környezetet. A kedvező környezeti hatások mellett a kerékpározás egészségre gyakorolt pozitív hatását is fontos kiemelni, hiszen a rendszeres testmozgás hozzájárul az egészségben eltöltött életévek számának növeléséhez. Mindezek alapján tartjuk jelentős eredménynek, hogy megújulhat Leányfalu Duna-parti kerékpárútja.

 

A 4 kilométer hosszúságú belterületi

kerékpárútnak otthont adó Duna-part

a település kedvelt kocogó- és

sétaútvonala is, mely a jó idő beköszöntével

jelentős turisztikai forgalmat is kiszolgál.

A 25 évvel ezelőtti elvárásoknak megfelelő

keskeny kerékpárút mára jelentősen

amortizálódott, és „csúcsidőkben” már

nem képes kiszolgálni a megnövekedő

szabadidős igényeket és folyamatosan

erősödő kerékpáros forgalmat. Emellett

számolni kell az elektromos mikromobilitási

eszközök fokozódó közlekedési célú

felhasználásával is.

A kerékpárút felújítására és szélesítésére – a tervezett Budapest–Visegrád kerékpárút részeként - már 2006-ban készültek tervek, akkor még kistérségi összefogásban.  
Időközben azonban az EuroVelo6 nemzetközi kerékpárút nyomvonalát kormánydöntés alapján áthelyezték a Szentendrei–szigetre, és így a jobb parti közös kerékpárút fejlesztés lekerült a napirendről.

Azóta Leányfalu önkormányzata már több alaklommal pályázott a 2006-os tervekre támaszkodva saját kerékpárútja felújítására.

2020 nyarán a Magyar Falu Programban

50 millió forintos pályázati támogatást

nyertünk, melyből sikerült a település

központi részén, mintegy 700 méteren

szétválasztani a kerékpáros és gyalogos

forgalmat, 300 méter hosszan térköves

sétányt és 2,5 méter széles kerékpárutat

kialakítani.

A 2020 decemberében nyújtottuk be pályázatunkat a VEKOP-5.3.2-15 - Fenntartható közlekedésfejlesztés Pest megyében elnevezésű kiírásra.
A pályázaton Leányfalu 371.847.350 Ft támogatásban részesült 2021 nyarán.
A pályázat célja a meglévő Duna-parti kerékpárutunk felújítása és a kapcsolódó közlekedési infrastruktúra fejlesztése a Határcsárda és a Seres utca közötti belterületi szakaszon.
Jelenleg a kiviteli tervek elkészítése, a hatóságokkal való egyeztetések és az engedélyezési eljárások lefolytatása zajlik.

Az egyes szakaszok a tervek szerint így alakulnak:
A Határcsárdától az Akácos utcáig 3 méter széles autós, kerékpáros, gyalogos vegyes használatú aszfaltburkolat, az átmenő forgalom gátlásával.
Az Akácos utcától a Boldogtanyai úti buszmegállóig 2,5 méter szélességű, gyalogos és kerékpáros vegyes használatú aszfaltburkolat.
A Boldogtanyai utcai buszmegállótól a Karinthy-házig a jelenlegi aszfalt burkolat megmarad, a biztonsági korlát felújításra kerül.
A Karinthy-háztól az Erkel utcáig elválasztott térköves sétány és 2,5 méter széles aszfaltburkolat.  
Az Erkel utcától a Hajóállomásig nem történik beavatkozás, ez 2021 tavaszán megújult.
A Hajóállomástól a Termálfürdő végéig 2,5 méter széles aszfaltburkolat a jelenlegi térköves sétány mellett fog haladni.
A Termálfürdő végétől a Zöld Béka kikötőig 2,5 méter széles, kerékpáros, gyalogos vegyes használatú aszfaltburkolat.
A Zöld Béka kikötőtől a Kemping utca torkolatáig autós, kerékpáros, gyalogos vegyes használatú aszfaltburkolat, az árok egy részének lefedésével.
A Kemping utca első szakaszán felfestés történik, az utca földes szakasza autós, kerékpáros, gyalogos vegyes használatú aszfaltburkolatot kap.
A Seres utca autós, kerékpáros, gyalogos vegyes használatú aszfaltburkolatot kap.

Ahol még nincs közvilágítás, ott meg kell teremteni a biztonságos kerékpározás feltételeit, így kiépülhet a közvilágítás a Seres utcában is.
A projekt tartalmazza többek között a Boldogtanyai úti buszmegállók között a gyalogátkelőhely kialakítását, a Kemping utca hiányzó szakaszának, a Seres utca alsó szakaszának, valamint az Akácos utca alsó szakaszának aszfaltozását, valamint a 11-es főútvonalon az Erkel utcai és a Gyulai Pál utcai gyalogátkelőhelyeknél kerékpáros átkelők kialakítását is. 


A kiviteli tervek elkészítése, a hatóságokkal való egyeztetések és az engedélyezési eljárások folyamatban vannak. A kerékpáros közlekedés fejlesztése a fenntartható fejlődés fontos részét képezi ezért a tervezésben kiemelt szerepet kapnak a környezetvédelmi szempontok és figyelembe vesszük a Natura2000 területek közelségét. A kivitelezés folyamán fák kivágására nem kerül sor, lehetőségekhez mérten igyekszünk óvni a környezeti értékeket.


Vezető tervező: dr. Havasi Zoltán mérnök.

A nyílt közbeszerzési eljárás kiírására 2022 tavaszán kerülhet sor.
A beruházás 2023 májusában zárul.

Köszönjük Leányfalu polgárainak eddig segítő együttműködését, és az építkezés idejére ezúton is türelmüket és megértésüket kérjük.

 

Tisztelettel:

Adorján András

polgármester                                                                                                                        Pályázat részletei

IMG_20210914_105243.jpg
IMG_20210719_101601.jpg
logo.png
logo.png
bottom of page